Systematische Planung kompetenzorientierten Unterrichts - Was heißt Kompetenzorientierung in Unterricht?
|
Wilhelm Schwendemann
| s. 9-25
|
|
|
Bildung der Sinne
|
Ekkehard Nuissl
Ewa Przybylska
| s. 9-25
|
|
|
Co znaczy nauczyciel we współczesnym świecie?
|
Bogusław Śliwerski
| s. 9-12
|
|
|
"Ertragen können wir sie nicht"... : Martin Luther und die Juden
|
Wilhelm Schwendemann
| s. 9-30
|
|
|
Pasja pracy nauczycieli osiągających sukcesy zawodowe a potrzeba rozwijania ich kompetencji emocjonalnych
|
Joanna Madalińska-Michalak
| s. 13-35
|
|
|
Systematyczne planowanie edukacji ukierunkowanej na kompetencje - Co oznacza ukierunkowanie na kompetencje w edukacji?
|
Wilhelm Schwendemann
| s. 27-43
|
|
|
Through wisdom to humaneness and democracy : Jan Amos Komenský and Tomáš Garrigue Masaryk
|
Helena Pavličíková
Miroslav Somr
| s. 27-35
|
|
|
Miłość bliźniego - jako zagadnienie pedagogiczne
|
Justyna Mielnik
| s. 31-39
|
|
|
Piśmiennictwo protestanckie XVI wieku a zagadnienie wychowania
|
Janusz T. Maciuszko
| s. 37-50
|
|
|
Modele kształcenia nauczycieli a zadania edukacji
|
Jolanta Szempruch
| s. 37-51
|
|
|
Miejsce wychowania estetycznego w edukacji kulturalnej : rozważania wokół pojęć
|
Dariusz Zając
| s. 41-53
|
|
|
Metodologiczny status badań eklektycznych w pedagogice
|
Dorota Klus-Stańska
| s. 45-60
|
|
|
Wartości pedagogiczne w nauczaniu Dōgena
|
Paweł Zieliński
| s. 51-76
|
|
|
Innowacje w kształceniu nauczycieli w perspektywie porównawczej
|
Renata Nowakowska-Siuta
| s. 53-63
|
|
|
Jedno zagadnienie, kilka wariantów dyskusji w szkole wyższej : specyfika, techniki, przykłady
|
Zofia Okraj
| s. 55-67
|
|
|
Co jest za tymi drzwiami? : o potrzebie przygotowania początkujących nauczycieli do wejścia w kulturę szkoły
|
Magdalena Grochowalska
| s. 61-73
|
|
|
Religiöse und Religionspädagogische Kompetenz
|
Wilhelm Schwendemann
| s. 65-77
|
|
|
Efektywność kształcenia podyplomowego w zakresie ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy
|
Beata Taradejna-Nawrath
| s. 69-82
|
|
|
Indywidualizacja procesu dydaktycznego w inkluzyjnym kształceniu religijnym
|
Elżbieta Bednarz
| s. 75-99
|
|
|
Miłość jako centralna kategoria w refleksji wychowawczej Pawła Hulki-Laskowskiego
|
Rafał Marcin Leszyński
Agnieszka Teresa Tys
| s. 77-94
|
|
|
Kompetencja religijna i religijno-pedagogiczna
|
Wilhelm Schwendemann
| s. 79-91
|
|
|
Młodzież zagrożona przedwczesnym kończeniem nauki a partycypacja w szkole - doniesienia z badań
|
Joanna Leek
| s. 83-102
|
|
|
Prestiż zawodu nauczyciela w percepcji różnych aktów życia szkoły
|
Dominika Walczak
| s. 93-115
|
|
|
Błędne podstawy edukacji matematycznej i sposoby ich naprawiania : «żandarma» trzeba odwołać, chociaż jest w nas samych
|
Marek Piotrowski
| s. 95-122
|
|
|
Czech Media Education at the Crossroads
|
Helena Pavličíková
Miroslav Somr
| s. 101-108
|
|
|
Z archiwum teorii wychowania : wstęp
|
Bogdan Nawroczyński
| s. 103-107
|
|
|
Idea edukacji społeczno-emocjonalnej jako narzędzie optymalizujące efektywność procesu kształcenia uczniów i nauczycieli
|
Stefan T. Kwiatkowski
| s. 109-136
|
|
|
"Źródła sukcesu pedagogicznego animatorów kultury muzycznej : studium przypadków", Alicja Delecka-Bury, Kraków 2015 : [recenzja]
|
Karolina Szczerbakowska-Biniszewska
Alicja Delecka-Bury (aut. dzieła rec.)
| s. 109-114
|
|
|
Sprawozdanie z II Międzynarodowego Sympozjum Neurodydaktyki
|
Izabela Kochan
| s. 115-124
|
|
|
Innowacyjne kształcenie nauczycieli na przykładzie modelu singapurskiego
|
Stefan T. Kwiatkowski
| s. 117-155
|
|
|
Nieodzowny powrót narracji
|
Małgorzata Kowalczyk-Marcjan
| s. 123-132
|
|
|
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy dydaktycznej
|
Izabela Kochan
| s. 133-155
|
|
|
Obciążenia zawodowe nauczycieli a klimat organizacyjny w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych
|
Jacek Gralewski
Izabela Lebuda
Elżbieta Strutyńska
| s. 137-155
|
|
|
Tolerancja i integracja drogą do pokojowego współistnienia w społeczeństwie wielokulturowym
|
Agnieszka Piejka
| s. 157-170
|
|
|
Indywidualizacja w działalności wychowawczej i dydaktycznej
|
Magda Lejzerowicz
| s. 157-176
|
|
|
Odczarować szkołę
|
Janusz Tomiło
| s. 157-171
|
|
|
"Kohabitacja w Polsce i na Słowacji : studium socjologiczne", Katarzyna Juszczyk-Frelkiewicz, Katowice 2014 : [recenzja]
|
Magdalena Cieślikowska
Katarzyna Juszczyk-Frelkiewicz (aut. dzieła rec.)
| s. 171-181
|
|
|
Pedagog specjalny - człowiek o wyjątkowych predyspozycjach osobowościowych, profesjonalista posiadający rozległą, interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności
|
Małgorzata Kupisiewicz
| s. 173-186
|
|
|
Wybrane problemy środowiska pracy : oczekiwania pracodawców wobec kompetencji zawodowych pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy
|
Beata Taradejna
| s. 177-198
|
|
|
"Portret zbiorowy nauczycieli aktywnych : między zaangażowaniem a oporem wobec zmian", Anna Gajdzica, Toruń 2013 : [recenzja]
|
Karolina Mirosz
Anna Gajdzica (aut. dzieła rec.)
| s. 183-193
|
|
|
Evaluating the characteristics of partner interaction based on his facial emotional expression and depending on the social value orientation of the observer
|
Joanna Lewczuk
| s. 187-215
|
|
|
"Bioetyka dla młodych", Kraków 2015 : [recenzja]
|
Błażej Kmieciak
| s. 195-198
|
|
|
Bibliografia tematyczna : Doktoraty i habilitacje z tematyki dotyczącej organizacji harcerskich, w latach 1969-2016
|
Katarzyna Marszałek
| s. 199-226
|
|
|
"Godność ludzka jako wartość społeczno-moralna : mit czy rzeczywistość? : (studium interdyscyplinarne)", Janusz Mariański, Toruń 2016 : [recenzja]
|
Paweł Prüfer
Janusz Mariański (aut. dzieła rec.)
| s. 199-202
|
|
|
"Funkcjonowanie rodziny dziecka objętego domową opieką hospicyjną : studium tanatopedagogiczne", Grzegorz Godawa, Toruń 2016 : [recenzja]
|
Magdalena Otto-Dudek
Grzegorz Godawa (aut. dzieła rec.)
| s. 203-206
|
|
|
"Wychowanie państwowe w drugiej Rzeczypospolitej", Ludwik Malinowski, Warszawa 2015 : [recenzja]
|
Jolanta Skubisz
Ludwik Malinowski (aut. dzieła rec.)
| s. 207-212
|
|
|
Bibliografia tematyczna : Doktoraty i habilitacje z tematyki dotyczącej organizacji harcerskich, w latach 1969-2016 : Część II. Prace
|
Katarzyna Marszałek
| s. 207-244
|
|
|
XXII Convegno della Facoltà di Filosofia, Pontificia Università della Santa Croce, "La filosofia come paideia. Sul ruolo eductativo degli studi filosofici", rzym, 23-24.02.2015
|
Katarzyna Szymala
| s. 213-215
|
|
|
Bibliografia tematyczna : dyskursy edukacyjno-pedagogiczne
|
Bogusław Śliwerski
| s. 217-222
|
|
|
Sprawozdanie z konferencji pt. "Nauczyciel jako przewodnik po współczesnym świecie. Innowacje w procesie kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli"
|
Stefan T. Kwiatkowski
| s. 217-222
|
|
|