Tytuł artykułu   (Znaleziono: 278 artykułów) Autorzy Strony Czynności
Systematische Planung kompetenzorientierten Unterrichts - Was heißt Kompetenzorientierung in Unterricht? Wilhelm Schwendemann s. 9-25
Bildung der Sinne Ekkehard Nuissl Ewa Przybylska s. 9-25
Co znaczy nauczyciel we współczesnym świecie? Bogusław Śliwerski s. 9-12
"Ertragen können wir sie nicht"... : Martin Luther und die Juden Wilhelm Schwendemann s. 9-30
Pasja pracy nauczycieli osiągających sukcesy zawodowe a potrzeba rozwijania ich kompetencji emocjonalnych Joanna Madalińska-Michalak s. 13-35
Systematyczne planowanie edukacji ukierunkowanej na kompetencje - Co oznacza ukierunkowanie na kompetencje w edukacji? Wilhelm Schwendemann s. 27-43
Through wisdom to humaneness and democracy : Jan Amos Komenský and Tomáš Garrigue Masaryk Helena Pavličíková Miroslav Somr s. 27-35
Miłość bliźniego - jako zagadnienie pedagogiczne Justyna Mielnik s. 31-39
Piśmiennictwo protestanckie XVI wieku a zagadnienie wychowania Janusz T. Maciuszko s. 37-50
Modele kształcenia nauczycieli a zadania edukacji Jolanta Szempruch s. 37-51
Miejsce wychowania estetycznego w edukacji kulturalnej : rozważania wokół pojęć Dariusz Zając s. 41-53
Metodologiczny status badań eklektycznych w pedagogice Dorota Klus-Stańska s. 45-60
Wartości pedagogiczne w nauczaniu Dōgena Paweł Zieliński s. 51-76
Innowacje w kształceniu nauczycieli w perspektywie porównawczej Renata Nowakowska-Siuta s. 53-63
Jedno zagadnienie, kilka wariantów dyskusji w szkole wyższej : specyfika, techniki, przykłady Zofia Okraj s. 55-67
Co jest za tymi drzwiami? : o potrzebie przygotowania początkujących nauczycieli do wejścia w kulturę szkoły Magdalena Grochowalska s. 61-73
Religiöse und Religionspädagogische Kompetenz Wilhelm Schwendemann s. 65-77
Efektywność kształcenia podyplomowego w zakresie ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy Beata Taradejna-Nawrath s. 69-82
Indywidualizacja procesu dydaktycznego w inkluzyjnym kształceniu religijnym Elżbieta Bednarz s. 75-99
Miłość jako centralna kategoria w refleksji wychowawczej Pawła Hulki-Laskowskiego Rafał Marcin Leszyński Agnieszka Teresa Tys s. 77-94
Kompetencja religijna i religijno-pedagogiczna Wilhelm Schwendemann s. 79-91
Młodzież zagrożona przedwczesnym kończeniem nauki a partycypacja w szkole - doniesienia z badań Joanna Leek s. 83-102
Prestiż zawodu nauczyciela w percepcji różnych aktów życia szkoły Dominika Walczak s. 93-115
Błędne podstawy edukacji matematycznej i sposoby ich naprawiania : «żandarma» trzeba odwołać, chociaż jest w nas samych Marek Piotrowski s. 95-122
Czech Media Education at the Crossroads Helena Pavličíková Miroslav Somr s. 101-108
Z archiwum teorii wychowania : wstęp Bogdan Nawroczyński s. 103-107
Idea edukacji społeczno-emocjonalnej jako narzędzie optymalizujące efektywność procesu kształcenia uczniów i nauczycieli Stefan T. Kwiatkowski s. 109-136
"Źródła sukcesu pedagogicznego animatorów kultury muzycznej : studium przypadków", Alicja Delecka-Bury, Kraków 2015 : [recenzja] Karolina Szczerbakowska-Biniszewska Alicja Delecka-Bury (aut. dzieła rec.) s. 109-114
Sprawozdanie z II Międzynarodowego Sympozjum Neurodydaktyki Izabela Kochan s. 115-124
Innowacyjne kształcenie nauczycieli na przykładzie modelu singapurskiego Stefan T. Kwiatkowski s. 117-155
Nieodzowny powrót narracji Małgorzata Kowalczyk-Marcjan s. 123-132
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy dydaktycznej Izabela Kochan s. 133-155
Obciążenia zawodowe nauczycieli a klimat organizacyjny w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych Jacek Gralewski Izabela Lebuda Elżbieta Strutyńska s. 137-155
Tolerancja i integracja drogą do pokojowego współistnienia w społeczeństwie wielokulturowym Agnieszka Piejka s. 157-170
Indywidualizacja w działalności wychowawczej i dydaktycznej Magda Lejzerowicz s. 157-176
Odczarować szkołę Janusz Tomiło s. 157-171
"Kohabitacja w Polsce i na Słowacji : studium socjologiczne", Katarzyna Juszczyk-Frelkiewicz, Katowice 2014 : [recenzja] Magdalena Cieślikowska Katarzyna Juszczyk-Frelkiewicz (aut. dzieła rec.) s. 171-181
Pedagog specjalny - człowiek o wyjątkowych predyspozycjach osobowościowych, profesjonalista posiadający rozległą, interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności Małgorzata Kupisiewicz s. 173-186
Wybrane problemy środowiska pracy : oczekiwania pracodawców wobec kompetencji zawodowych pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy Beata Taradejna s. 177-198
"Portret zbiorowy nauczycieli aktywnych : między zaangażowaniem a oporem wobec zmian", Anna Gajdzica, Toruń 2013 : [recenzja] Karolina Mirosz Anna Gajdzica (aut. dzieła rec.) s. 183-193
Evaluating the characteristics of partner interaction based on his facial emotional expression and depending on the social value orientation of the observer Joanna Lewczuk s. 187-215
"Bioetyka dla młodych", Kraków 2015 : [recenzja] Błażej Kmieciak s. 195-198
Bibliografia tematyczna : Doktoraty i habilitacje z tematyki dotyczącej organizacji harcerskich, w latach 1969-2016 Katarzyna Marszałek s. 199-226
"Godność ludzka jako wartość społeczno-moralna : mit czy rzeczywistość? : (studium interdyscyplinarne)", Janusz Mariański, Toruń 2016 : [recenzja] Paweł Prüfer Janusz Mariański (aut. dzieła rec.) s. 199-202
"Funkcjonowanie rodziny dziecka objętego domową opieką hospicyjną : studium tanatopedagogiczne", Grzegorz Godawa, Toruń 2016 : [recenzja] Magdalena Otto-Dudek Grzegorz Godawa (aut. dzieła rec.) s. 203-206
"Wychowanie państwowe w drugiej Rzeczypospolitej", Ludwik Malinowski, Warszawa 2015 : [recenzja] Jolanta Skubisz Ludwik Malinowski (aut. dzieła rec.) s. 207-212
Bibliografia tematyczna : Doktoraty i habilitacje z tematyki dotyczącej organizacji harcerskich, w latach 1969-2016 : Część II. Prace Katarzyna Marszałek s. 207-244
XXII Convegno della Facoltà di Filosofia, Pontificia Università della Santa Croce, "La filosofia come paideia. Sul ruolo eductativo degli studi filosofici", rzym, 23-24.02.2015 Katarzyna Szymala s. 213-215
Bibliografia tematyczna : dyskursy edukacyjno-pedagogiczne Bogusław Śliwerski s. 217-222
Sprawozdanie z konferencji pt. "Nauczyciel jako przewodnik po współczesnym świecie. Innowacje w procesie kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli" Stefan T. Kwiatkowski s. 217-222